حمله سایبری اسرائیل به محل مذاکرات هسته ای ایران در اروپا shia muslim


به گزارش مصاف، شرکت امنیت سایبری کسپرسکی مستقر در مسکو دریافته است که سه هتل میزبان مذاکرات هسته‌ای ایران در اروپا توسط ویروسی که گفته می شود از سوی جاسوسان اسرائیل استفاده شده هدف قرار گرفته اند.

بر اساس این گزارش، شرکت کسپرسکی سال گذشته توسط ویروسی که گفته می شود از سوی جاسوسان اسرائیل مورد استفاده قرار گرفته هک شده بود. این شرکت پیشرو در زمینه امنیت سایبری در جریان تحقیقات در مورد اینکه چه کسان دیگری توسط این ویروس هدف قرار گرفته بودند به این نتیجه دست یافته است.

کسپرسکی در چارچوب تحقیقات در این زمینه، میلیون‌ها رایانه در سراسر جهان را مورد بررسی قرار داد که به سه هتل مجلل در اروپا که میزبان مذاکرات هسته ای ایران بوده اند رسید. این در حالی است که هزاران هتل دیگر در سراسر جهان هدف این ویروس قرار نگرفته بودند.

بر اساس این گزارش، این ویروس نسخه‌ ارتقا یافته ویروسی به نام «دوقو»  است که برای اولین بار توسط شرکت کسپرسکی در سال 2011 شناسایی شد.

به گفته مقامات کنونی و سابق آمریکا و بسیاری از کارشناسان امنیت سایبری، ویروس دوقو برای انجام حساسترین عملیات‌ اسراییل در جمع‌آوری اطلاعات طراحی شده است.

چندی پیش نیز مقامات ارشد کاخ سفید فاش کردند اسرائیل در سال 2014 تلاش کرده است از مذاکرات هسته‌ای پشت درهای بسته بین ایران و گروه 1+5 جاسوسی کند.

به گفته این مقامات، این عملیات جاسوسی بخشی از تلاش بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به منظور «نفوذ در مذاکرات و سپس کمک به پرونده سازی در برابر شرایط در حال ظهورِ توافق هسته‌ای بوده است.»

گفتنی است مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه 1+5 از چهارشنبه (امروز) در سطح معاونان وزرای خارجه در هتل «کوبورگ» وین از سرگرفته ‌شده است.

ایران و کشورهای گروه 1+5 شامل آمریکا، انگلیس، فرانسه، چین، روسیه به علاوه آلمان در سیزدهم فروردین در شهر لوزانِ سوئیس در مورد چارچوب متن نهایی به تفاهم رسیدند و تا دهم تیرماه فرصت دارند تا به توافق جامع دست یابند.


منبع: پرس تی وی