ردپای شهرام شب پره در کلاهبرداری میلیاردی از مردم ایران/ همدست خواننده معروف فراری دستگیر شد+ تصاویر
پرونده در اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ : 
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "کلاهبرداری" و به دستور شعبه اول بازپرسی دادسرای ناحیه 30 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت . 


اظهارات شاکیه : 
شاکیه پس از حضور در اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : " شخصی بنام "یاشار . ر" با اعلام مالکیت شرکت "فرست هوم آلانیا" با شماره ثبت جعلی متعلق به یک شرکت تبعه ترکیه اقدام به فروش یک دستگاه آپارتمان در کشور ترکیه – منطقه آلانیا به اینجانب .... نمود و بابت پیش پرداخت فروش آپارتمان نیز مبلغ 20 هزار یورو به حساب ایشان واریز کردم " . 

شاکیه در خصوص نحوه اطلاع از کلاهبرداری به کارآگاهان گفت : " جهت تحویل آپارتمان به کشور ترکیه رفته بودم که در آنجا متوجه شدم آپارتمانی که توسط آقای "یاشار . ر" به بنده فروخته شده ، در واقع متعلق به یک تبعه ترکیه می باشد که توسط ایشان اجاره شده است ؛ با مراجعه به ایران و جهت استرداد مبلغ پیش پرداخت به سراغ یاشار . ر رفته اما ایشان اعلام کرد که قادر به استرداد پول نبوده و به این بهانه درخواست استرداد پول طی دو مرحله شد اما به وعده خود عمل نکرد " . 

شاکیه درخصوص نحوه آشنایی خود با یاشار . ر نیز به کارآگاهان گفت : " از طریق برنامه شب خیز که از طریق شبکه ITN پخش می شود ، در جریان فروش آپارتمان در منطقه آلانیا قرار گرفتم ؛ پس از تماس با شماره اعلام شده از سوی برنامه ، با آقای یاشار . ر آشنا شدم که ایشان خود را مالک شرکت فرست هوم آلانیا معرفی کرد " . 



تحقیقات پلیسی : 
با بررسی پرونده شکایت های مشابه مشخص شد که شکات و مالباختگان دیگری نیز توسط مدیر شرکت "فرست هوم آلانیا" مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند . 

تعدادی از شکات پس از حضور در اداره چهاردهم آگاهی اعلام داشتند که علاوه بر آگهی تبلیغاتی شبکه های ماهواره ای ، از طریق آگهی های تبلیغاتی درج شده در روزنامه های کثیرالانتشار ورزشی با "یاشار . ر" آشنا شده اند ؛ تعدادی دیگر نیز در خصوص نحوه آشنایی خود با یاشار عنوان کردند که اولین ملاقات خود با وی را در هتل های چند ستاره انجام داده و این شخص خود را به عنوان فروشنده آپارتمان در ترکیه ، جزیره کیش و ... معرفی کرده است . 

دستگیری متهم : 
با شناسایی محل تردد "یاشار . ر" ( 35 ساله ) در جزیره کیش ، هماهنگی های لازم با پلیس آگاهی جزیر کیش انجام و متهم در مورخه 02/04/1394 و در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار  گرفت . 

متهم پس از حضور در اداره چهاردهم پلیس آگاهی صراحتا به انجام تبلیغات فروش ملک در شبکه های ماهواره ای غیرقانونی و کلاهبرداری از شکات اعتراف کرد . 

متهم در ادامه تحقیقات اعلام داشت : در طول مدت فعالیت خود با یکی از خوانندگان - متواری از ایران - بنام شهرام  شب پره اقدام به فروش آپارتمان می کردم اما پس از گذشت مدتی کوتاه با شهرام شب پره دچار اختلاف شده و از ترس این شخص مجبور به ترک کشور ترکیه و بازگشت به ایران شدم و در حال حاضر نیز شرکت فرست هوم آلانیا متعلق به این شخص (شهرام شب پره ) است .  

سرهنگ کارآگاه محمدرضا ذاکراستقامتی ، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : " با توجه به اعتراف صریح متهم به کلاهبرداری و شناسایی تعدادی از شکات و مالباختگان و به جهت شناسایی دیگر جرایم ارتکابی و همچنین سایر شکات و مالباختگان ، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است ؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند ، دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه نمایند ".