کارشناس آمریکایی: بمباران یمن توسط جنگنده‌های اسرائیل با بمب های«نوترونی» shia muslim

به گزارش مصاف، داف با انتشار مقاله‌ای در «وترنز ‌تودی» با دلایل علمی ثابت کرد بمبی که هفته گذشته به منطقه جبل نقم یمن اصابت کرد سلاح نوترونی بوده است.

وی با بیان این مطلب افزود: یک جنگنده اسرائیلی که از نظر رنگ شبیه [جنگنده‌های] نیروی هوایی عربستان بود، [در منطقه جبل نقم]  از بمب نوترونی استفاده کرده است».

داف تصریح کرد: همچنین اعلام کرد که «این بمب، سنتی و وزنش 2 کیلوگرم نیست، بلکه [بزرگی آن] بیش از اینهاست».

این نظامی سابق آمریکایی در دوران جنگ ویتنام همچنین اظهار داشت: «زمانی که ویدئو از طریق دوربین‌های مخصوص پخش شد متوجه شدم در بمبی که [به منطقه جبل نقم] اصابت کرد، نوترون وجود داشته است».

وبگاه خبری وترنز ‌تودی ویدئوی انفجار بمب نوترونی را که نیروی هوایی اسرائیل به منطقه مذکور پرتاب کرد، پخش کرد و تاریخ این ویدئو به 20 می 2015 بازمی‌گردد.

بمب نوترونی یا سلاح «پرتو زای ارتقا یافته» یا سلاح «تشعشع تقویت شده» نوعی سلاح «گرما هسته‌ای» است که مقدار زیادی از انرژی خود را به شکل تشعشع نوترونی (نوترون‌های سریع) پرانرژی آزاد می‌کند. اگرچه در این بمب‌ها اثر انفجاری و گرمایی هنوز هم وجود دارد، عامل اصلی ایجاد تلفات میزان بالای تشعشع آن‌ها است. میزان بالای تشعشع نوترونی آزاد شده از این بمب‌ها قادر به نفوذ به مواد ضخیم و محافظت کننده نظیر زره تانک است و از این رو آن‌ها را مناسب استفاده علیه ادوات زرهی می‌کند.

هدف بمب‌های نوترونی تاکتیکی در درجه اول کشتن سربازانی است که به وسیله زره محافظت می‌شوند. ادوات زرهی به شدت در مقابل انفجار و گرمای حاصل از سلاح‌های هسته‌ای مقاومند، بنابراین برد مؤثر سلاح اتمی در مقابل تانک بر اساس محدوده کشندگی تشعشع تعیین می‌شود، اگرچه زره می‌تواند این برد را کاهش دهد. بمب‌های نوترونی با تابش مقادیر زیاد تشعشع کشنده باعث افزایش قدرت کلاهک اتمی علیه اهداف زرهی می‌شوند.